Zpět

Po stopách Dykových vycházek

(xx km)

Nejbližší infocentrum Nejbližší infocentrum: Informační centrum Vysoké nad Jizerou (102 m)

Vydejte se po stopách českého básníka, prozaika a dramatika Viktora Dyka. Trasu zvládnou i rodiče s malými dětmi s kočárkem, vhodná je také pro cyklisty.

Počet dnů 1
Převažující druh dopravy pěšky
Období jaro, léto, podzim

Výlet začneme na vysockém náměstí u ostrůvku s turistickými značkami (většinu dnešního výletu budeme následovat zelenou a žlutou turistickou značku). Dle instrukcí se budete držet zelené trasy, která z náměstí vede Lyžařskou ulicí do Šachet, odtud na Pod Petruškovými vrchy. Cesta dále povede do Stanového. Projdete jeho první části - U Pece. Silnice Vás provede lesním úsekem, zatáčkou, za kterou se cesta prudce svažuje dolů. Na konci terénní cesty můžete navštívit rodný dům Antala Staška (Antonína Zemana). Z rozcestí Vás stezka "vynese" do kopce, na Navarov. V hostinci U Koldovských se na svých výletech okolo Vysokého ubytovával Viktor Dyk. Lesní pěšina (stále zelená stezka) Vás zavede ke zřícenině hradu Navarov (zde buďte opatrní!). Odtud doporučujeme projít po modré stezce (krátký úsek lesem) na silnici a tou se vydat (do kopce - není značeno) k Navarovskému zámku. Zámek je soukromým majetkem, bohužel jej ani jeho zahradu s konírnou nelze navštívit. Snad i pro Vás bude romantickým a zároven strašidelným zážitkem projít si starou alejí (po žluté stezce směrem na Jesenný). Od jesennské kapličky se dejte až k rozcestí, na něm zatočte doleva a silnici kopírujte až do zatáčky (ve Stanovém). Zde se vydejte doprava, cesta Vás zavede až na místo, kde jste se ve Stanovém dávali z kopce dolů k rodné chalupě Antala Staška. Nyní již cestu zpět jistě poznáte, vede po zelené trase do Vysokého.